svih marki i dimenzija!
Brza dostava širom Hrvatske.
svih marki i dimenzija!
Brza dostava širom Hrvatske.
Koju veličinu guma trebam?
Preporučena ili dozvoljena veličina guma i naplataka određena je od strane proizvođača vozila i navedena je u homologacijskom kartonu. Obično je za jedno vozilo dopušteno nekoliko različitih dimenzija guma i naplataka, a vozač može sam odlučiti koja mu najviše odgovara na temelju načina vožnje i cjenovne dostupnosti. Veće i šire gume su u usporedbi s manjima i užima načelno skuplje, manje udobne, uzrokuju veću potrošnju goriva, ali nude bolji grip i ljepši izgled vozila.
Koju brzinsku kategoriju trebam?
Prema hrvatskim zakonima, kod ljetnih guma potrebno je imati brzinski indeks u istoj kategoriji kao što je navedena maksimalna brzina vozila, dok kod zimskih guma brzinski indeks može biti za dva razreda niži od maksimalne brzine vozila. Brzinsku kategoriju možete pronaći u homologacijskom kartonu.
Koju nosivost trebam?
Kao što je dimenzija i brzinski indeks, i nosivost je navedena u homologacijskom kartonu. Nosivost može biti jednaka ili viša od navedene, ali ne smije biti niža.
Je li slika na pojedinom artiklu točna?
Na web stranici www.gumenadom.hr koristimo simbolične slike artikala. Iako se trudimo da slika profila odgovara stvarnom izgledu gume, slika se može razlikovati od pojedinog modela gume određenog proizvođača.
Koliko je najduži "radni vijek" jednog kompleta guma?
Jedinstveni odgovor na pitanje koliko pređenih kilometara ili u kojem vremenskom periodu je komplet guma istrošen nije moguć, jer je istrošenost u velikoj mjeri povezana s sastavom gume od koje je guma napravljena i načinom vožnje svakog pojedinca. Ako striktno gledamo zakon, potrebno je zamijeniti ljetne gume kada dubina profila padne ispod 1,6 mm, a zimske kada padne ispod 3 mm. Iako zakon ne propisuje gornju starosnu granicu za gume, treba imati na umu da su gume podložne starenju. Starenje se očituje u smanjenju prianjanja i posljedično lošijim voznim svojstvima, stoga preporučujemo da se, zbog vlastite sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika u prometu, gume mijenjaju barem između 4 i 7 godina, čak i ako još uvijek imaju zakonski dovoljan profil.
Koje su najvažnije karakteristike dobrih guma?
Osnovno, dobre i loše karakteristike gume definiraju korisnik s njegovim zahtjevima. Netko tko pređe puno kilometara željet će gumu koja ima minimalnu habanje, koja je ekonomična i tiha. S druge strane, netko tko voli sportskiju vožnju željet će veći grip i habanje mu neće biti ključni faktor. U načelu, dobra guma ima sve od gore navedenih karakteristika u jednoj cjelini. Mnogi se također orijentiraju na temelju podataka o habanju, potrošnji goriva i buci.
Kada se odlučiti za kupnju novih guma ili kada ih je isplativo zamijeniti?
Gume treba zamijeniti najkasnije kada više ne udovoljavaju zakonskim zahtjevima, dakle kada je dubina profila ljetnih guma manja od 1,6 mm, a zimske manja od 3 mm. Preporučuje se da se gume mijenjaju i ranije, prvenstveno kada više ne udovoljavaju zahtjevima korisnika i kada njihov odgovor na cesti postane nepredvidiv.
Koliko guma treba zamijeniti na vozilu?
Na osobnom vozilu potrebno je imati gume istog proizvođača, istog tipa, istog modela, iste nosivosti, istog brzinskog indeksa i iste dubine profila na svakoj osi. To znači da moramo mijenjati istrošene gume barem u paru. Zamjena jedne gume moguća je samo ako su preostale gume još uvijek stvarno nove s vrlo malo pređenih kilometara. Na prednjoj i stražnjoj osi ne smijemo kombinirati gume namijenjene različitim sezonama.
Kada je najpreporučljivije zamijeniti zimske gume za ljetne?
Zamjena zimskih guma za ljetne iz zakonodavnog aspekta može se obaviti nakon 15.3. ili kada vremenski uvjeti to dopuštaju. S tehničkog aspekta, preporučuje se zamjena kada temperature zraka porastu iznad 10 °C, jer najviše opasnosti zimskim gumama predstavljaju visoke temperature koje uzrokuju pregrijavanje i degradaciju gume, a time i brže starenje.
Koja je razlika između ljetnih i cjelogodišnjih guma?
Cjelogodišnje gume su namijenjene upotrebi tijekom cijele godine, stoga predstavljaju kompromise između ljetnih i zimskih guma, kako u pogledu smjese gume, koja je u usporedbi s ljetnim gumama mekša, tako i u pogledu profila, koji je u usporedbi s ljetnim gumama grublji i izveden s lamelama. Zbog širokog spektra zahtjeva koje moraju pokrivati, ne mogu se usporediti s namjenskim ljetnim ili zimskim gumama, ali su dobra alternativa za manje zahtjevne korisnike koji godišnje prelaze manje kilometara. Također je preporučljivo cjelogodišnje gume jednom godišnje premjestiti s prednje na stražnju os, jer se zbog veće težine obično prednje brže troše.
Što znače različite oznake na boku gume?
Na boku guma nalazimo dva tipa oznaka, tehničke i ne-tehničke. Ne-tehničke oznake nam daju marku proizvođača gume i tip ili komercijalno ime gume.
Tehničke oznake je najbolje objasniti na donjem primjeru:
195/65R15 91H TL, DOT XXXX, TWI, REINFORCED, M+S, ALL SEASON, RUN ON FLAT
Gdje:
195 – Predstavlja širinu kontaktnog područja gume u mm, u ovom slučaju 195 mm.
65 – Predstavlja postotak širine kontaktnog područja u visini boka gume, u ovom slučaju visina gume je 65% od 195 mm.
R – Predstavlja oznaku konstrukcije gume, osnovno razlikujemo dijagonalne i radialne gume, međutim, u posljednjih dvadeset godina kod osobnih vozila koriste se samo radialne, dakle R označava radialnu konstrukciju.
15 – Predstavlja veličinu naplatka u inčima, u ovom slučaju 15-inčni naplatak.
91 – Predstavlja nosivost gume, dakle koliko opterećenje pojedinačna guma može nositi, u ovom slučaju indeks 91 dopušta opterećenje od 615 kg.
H – Predstavlja brzinski indeks gume, dakle maksimalnu brzinu pri kojoj je sigurno voziti s tom gumom, u ovom slučaju indeks H dopušta maksimalnu brzinu od 210 km/h.
TL – TUBELESS Predstavlja oznaku koja ukazuje da je guma bez zračnice.
DOT XXXX – Predstavlja oznaku pomoću koje možemo odrediti starost gume, s XXXX su označene brojke ili slova, prva dva broja prikazuju u kojem tjednu godine je guma proizvedena, a druga dva u kojem je godini. Ako se uz oznaku DOT pojavi troznamenkasti broj, to znači da je guma proizvedena prije 2000. godine.
TWI – Indikator habanja gume, obično se nalazi na gornjem dijelu gume, gdje počinje profil.
REINFORCED (XL) – Oznaka na pojedinim gumama koje su dodatno ojačane za veće opterećenje.
M+S, ALL SEASON, OFF ROAD – Oznake koje označavaju namjenu gume. M+S označava mud + snow (blato + snijeg) i namijenjena je zimskim gumama, ponekad se također pojavljuje na cjelogodišnjim gumama. All season označava gume namijenjene za cjelogodišnju upotrebu, Off road označava gume koje su namijenjene terenskoj upotrebi i obično su namijenjene terenskim vozilima.
RUN ON FLAT
Budite u tijeku s najnovijim vijestima iz svijeta automobilizma, korisnim savjetima za vozače i ekskluzivnim Avtostopovim akcijama dostupnim samo pretplatnicima.
* Slažem se s uvjetima obavijesti putem e-pošte
Naši stručnjaci rado će vam pomoći
Puno ime: AMONTE, avtopralnica, vulkanizerstvo
in avtomehanične storitve, d.o.o.
Kratko ime: AMONTE d.o.o.
Adresa: Bravničarjeva ulica 11, 1000 Ljubljana
PON-PET: 8.00-17.00 SUB: 8.00-15.00
Matična številka: 3979091000
Davčna številka SI: 56012624
Davčni zavezanec: DA
Vpis v sodni register: SRG. 2011/19940
datum: 25. 5. 2011, Okrožno sodišče v Ljubljani
Transakcijski račun: IBAN SI56 1010 0004 9655 265
(odprt 25.5.2011, Banka Intesa Sanpaolo d.d.)
E-pošta: [email protected]